سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رگزاری رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی در امتداد مرزهای سوریه و لبنان و حملات هوایی گاه و بیگاه این رژیم به سوریه، حاکی از افزایش نگرانی های این رژیم از وخامت اوضاع امنیتی در همسایه شرقی آن و احتمال سرایت ناامنی ها به سرزمین های اشغالی است.

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش نظامی سه روزه ای را طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هفته گذشته (10 تا 12 اردیبهشت) در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی فلسطین و در امتداد مرزهای سوریه و لبنان برگزار کرد. ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 11:42 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

توصیه اندیشکده های انگلیسی برای حضور گسترده این کشور در منطقه خلیج فارس و پیگیری سیاست فروش تسلیحات نظامی، نشان می دهد که لندن بشدت در پی افزایش حضور راهبردی خود در این منطقه است.

انگلستان از جمله کشورهایی محسوب می شود که برای دهه های متمادی در منطقه خاورمیانه و به صورت ویژه در منطقه خلیج فارس حضور فعال سیاسی (حکومت های دست نشانده)، اقتصادی (تجارت و استخراج نفت) و نظامی داشته است. سابقه حضور استعماری انگلیس در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس به اوایل قرن نوزدهم میلادی بازمی گردد. در سال های 1820 و در بحبوحه جنگ های روسیه با ایران، دولت انگلستان به بهانه مبارزه با دزدی دریایی، سواحل جنوبی خلیج فارس را اشغال نموده و با حکام محلی قرارداد تحت الحمایگی امضا کرد و این حضور به عناوین مختلف تا سال1971(1350) ادامه داشت. به دنبال تحولات پس از جنگ جهانی دوم، بتدریج پایه های قدرت انگلستان در منطقه رو به ضعف نهاد تا جایی که در سال 1350(1971) این کشور نیروهای خود را از شرق کانال سوئز که شامل خلیج فارس نیز می شد خارج کرد. پس از این دوره بود که انگلیسی ها در عمل ژئوپلتیک منطقه ای را به آمریکایی ها واگذار کردند. اما شاید جنگ دوم خلیج فارس و حمله آمریکا و متحدانش به عراق در سال 1991(1370شمسی) - پس از اشغال کویت از سوی عراق- فرصتی بود تا نیروهای نظامی انگلیس دوباره وارد منطقه خاورمیانه گردند. اشغال عراق نیز در سال 2003(1382شمسی) فرصتی ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 11:35 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان، قهرمانی در جام حذفی باشگاه های ایران را کمترین حق این تیم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ?زلاتکو کرانچار? یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تیم سپاهان اصفهان مستحق کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال هم بود اما بدشانسی باعث شد این تیم نتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 10:18 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد مشروعیت نظام را قوام و دوام می بخشد.

محمدحسین فرهنگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اهمیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی، افزود: این دوره از انتخابات به دلیل شرایط خاص کشور به لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از ارزش فوق العاده ای برخوردار است و به همین جهت رسانه های جهان نگاه ویژه ای به این دوره از انتخابات خواهند داشت.

وی با اشاره به مزیت های بسیار وسیع حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، اظهار کرد: کاهش فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب علیه کشور یکی از این مزیت هاست که می تواند مسیر حرکتی ایران به سمت توسعه و پیشرفت را شتاب بخشد.

فرهنگی ادامه داد: مردم همیشه درصحنه و ولایی ایران اسلامی همواره در طول انتخابات های گذشته نشان داده اند که در شرایط سخت و پیچیده همواره حامی آرمان های امام و انقلاب و منویات رهبری بوده اند که امیدواریم در انتخابات 24 خرداد نیز چنین روندی تداوم یابد.

وی گفت: حضور قاطعانه مردم در پای صندوق های رای همبستگی و ارتباط کامل با شرایط و موقعیت خارجی نظام دارد، چرا که نظام سلطه در حال حاضر به شدت جریان انتخابات ایران را رصد کرده و منتظر چگونگی حضور مردم در این صحنه مهم سیاسی است.

وی افزود: در طول سال های اخیر غربی ها به شدت متاثر از حضور مردم در صحنه های مختلف بوده اند، چون انسجام و وحدت درونی مردم ایران برای آنها بسیار اهمیت دارد به گونه ای که هرگاه مردم حضوری گسترده و یکپارچه در چنین عرصه هایی داشته اند، غرب در طراحی ها و نقشه های خود به طور آشکار عقب نشینی کرده است.






تاریخ : شنبه 92/2/14 | 1:38 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
آیت‌الله نوری همدانی:
ملت ایران با لبیک به فرمان رهبری در انتخابات حماسه بی‌نظیر می‌آفریند

آیت‌الله نوری همدانی گفت: ملت ایران گوش به فرمان رهبری هستند و در انتخابات ریاست‌ جمهوری حماسه بی‌نظیر می‌آفریند.

 

خبرگزاری فارس: ملت ایران با لبیک به فرمان رهبری در انتخابات حماسه بی‌نظیر می‌آفریند

به گزارش خبرگزاری فارس در بروجرد، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مردم بروجرد در مسجد امام این شهرستان ضمن تبریک ولادت فاطمه زهرا(س) گفت: پیامبران و امامان معصوم (علیهم‌السلام) در همه حال به واقع زمان خود توجه داشته و در راستای آن حرکت می‌کردند.

وی بیان کرد: تمام پیامبران الهی که مبعوث شدند، در یک دست کتاب و در دست دیگر شمشیر برای جهاد داشته‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: ایجاد جامعه اسلامی با حکومت پیامبر (ص) آغاز شد و بعد از پیامبر به حضرت علی (ع)، امامان معصوم (ع) و به ولایت فقیه که بتواند جامعه را با عظمت اداره کند، سپرده شد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اهل بیت (ع) انسان خردمند کسی است که به حوادث زمان آگاه باشد، بیان داشت: علمای بزرگ ما هرگز در برابر حکومت جباران تسلیم نشدند و در طول تاریخ علمای بزرگ و مردم که پشتیبان علما بودند، حکومت جباران را شکست دادند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: استکبار جهانی به این خاطر رژیم پهلوی را در ایران به حکومت رساند که روحانیت، اسلام و قرآن را منزوی کند، اما در این کار موفق نشد، چراکه ملت مسلمان ایران همواره گوش به فرمان علما و بزرگان دین اسلام بوده‌اند.

وی یادآور شد: مردم برای دفاع از ولایت فقیه جان خود را فدا می‌کنند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه مردمی محکمی برخوردار است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: ارزش‌های اسلامی، ولایت فقیه و همچنین مردم مسلمان ایران از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: ملت ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گوش به فرمان رهبری، حماسه سیاسی بزرگی خواهند آفرید و با شرکت گسترده در انتخابات و انتخابات رئیس جمهور ولایتمدار، مومن و متعهد نظام را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کنند.

در ادامه امام جمعه بروجرد گفت: شهرستان بروجرد به واسطه حضور روحانیت و مراجع بزرگ در جهان اسلام از اهمیت بالایی برخودار است.

حجت‌الاسلام حسن ترابی افزود: سه حوزه علمیه بروجرد با حضور 400 نفر از علما و طلاب، مشغول تدریس علوم اسلامی و فقهی هستند.

وی بیان کرد: اولین روحانی شهید دفاع مقدس شهید قنوتی و آخرین روحانی شهید دفاع مقدس شهید توکلی از بروجرد هستند.

وی در پایان اذعان داشت: مردم شهرستان بروجرد مانند سایر نقاط ایران همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری هستند.

 






تاریخ : جمعه 92/2/13 | 11:48 صبح | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
 پس از ماجرای بمب گذاری اخیر در شهر بوستون خشونت علیه مسلمانان آمریکا افزایش یافته است.
به گزارش فارس، تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد پس از ماجرای بمب گذاری اخیر در شهر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، بار دیگر فضای عمومی این کشور علیه مسلمانان موضع گرفته است.جرائم برخاسته از نفرت علیه مسلمانان در آمریکا گسترش یافته است. این پدیده به حدی گسترش یافته که حتی «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا نیز در این زمینه ابراز نگرانی کرده است.
واقعیت این است که حملات به مسلمانان با انگیزه های نفرت از آنها در آمریکا، مشکلی جدی در این کشور است.ماه گذشته میزان حملات به مسلمانان آمریکا به بیشترین حد از زمان حملات یازده سپتامبر سال 2001 تاکنون رسید.اسلام هراسی در آمریکا در حال افزایش است و رسانه هایی ازقبیل شبکه تلویزیونی فاکس نیوز که به جریان محافظه کار در آمریکا وابسته است به این مسئله دامن می زنند.باتوجه به تبلیغات اسلام هراسی که این رسانه ها انجام می دهند احتمالا امسال شمار حملات به مسلمانان در آمریکا بیش از سالهای گذشته خواهد بود. فاکس نیوز به آتش خشم علیه مسلمانان در آمریکا دامن می زند.





تاریخ : جمعه 92/2/13 | 11:36 صبح | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

رخی از سایت های اینترنتی این وزیر زن آفریقایی را با کلمات توهین آمیزی مانند "میمون کنگویی"، "زوما" و "دشمن سیاه ایتالیا" توصیف کرده بودند.

انتصاب اولین زن آفریقایی در دولت ایتالیا واکنش های نژاپرستانه ای به دنبال داشت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، دولت ایتالیا دستور داد درباره انتشار اهانت هایی در سایت های اینترنتی راستگرا علیه نخستین وزیر زن آفریقایی تبار در تاریخ این کشور تحقیق قضایی انجام شود.

این موضوع مسئله وجود مشکلات نژاپرستی را در ایتالیا را مجدداً عیان کرده است.

"سسیل کینژی" چشم پزشک و فعال حقوق بشر 49 ساله و متولد کشور آفریقایی کنگو به عنوان وزیر "ادغام اجتماعی" ایتالیا منصوب شد. او یکی از هفت زن کابینه جدید ایتالیا به ریاست "انریکو لیتا" است.

کینژی قبل از این هم به عنوان اولین نماینده متولد آفریقا در پارلمان ایتالیا حضور داشت.

کابینه جدید ایتالیا شامل 21 وزیر است که میانگین سنی آنها 53 سال است. وزیران خارجه، دادگستری، آموزش، بهداشت، کشاورزی و برابری فرصت ها نیز زن هستند.

از زمان معرفی کابینه جدید ایتالیا در روز شنبه گذشته تاکنون، مطالب توهین آمیز و نژادپرستانه ای از سوی سایت های نوفاشیستی و تعدادی از اعضای حزب "ارتباطات شمال" ایتالیا علیه "کینژی" مطرح شده است.

خانم "ژوزیفا ادیم" وزیر "برابری فرصت ها" در دولت ایتالیا به دفتر ملی مبارزه با تبعیض دستور داده است درباره این توهین های نژادپرستانه، بررسی ها را آغاز کند.

برخی از سایت های اینترنتی این وزیر زن آفریقایی را با کلمات توهین آمیزی مانند "میمون کنگویی"، "زوما" و "دشمن سیاه ایتالیا" توصیف کرده بودند.

"زوما" نام یکی از قبایل بدوی بسیار بزرگ در جنوب آفریقاست که در گذشته به جنگ آوری وحشیانه و زندگی قبیله ای ابتدایی  معروف بود.

"ماریو بورگیزیو" یکی از نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا از حزب "ارتباطات شمال" نیز با اشاره به این وزیر زن آفریقایی، کابینه جدید ایتالیا را " دولت بونگا بونگا" توصیف کرده بود.

این نماینده ایتالیایی همچنین در مصاحبه رادیویی گفته بود "کینژی" می خواهد عادت های قبیله ای را در ایتالیا تحمیل کند و آفریقایی ها ژن های بزرگ و مهمی را تولید نمی کنند.





تاریخ : جمعه 92/2/13 | 11:8 صبح | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
یکی از مهمترین مسائلی که از زمان آغاز مناقشات بر سر برنامه هسته ای میان ایران و غرب مورد اشاره مقامات ایرانی قرار می گیرد، این است که غرب اصولاً نمی خواهد ایران به کوچکترین توانایی در زمینه دانش هسته ای دست یابد. روزنامه انگلیسی «تلگراف» در این زمینه مطلبی را منتشر کرده که آشکارا نشانگر وجود آپارتاید علمی در این کشور است.
یکی از مهمترین مسائلی که از زمان آغاز مناقشات بر سر برنامه هسته ای میان ایران و غرب مورد اشاره مقامات ایرانی قرار می گیرد، این است که غرب اصولاً نمی خواهد ایران به کوچکترین توانایی در زمینه دانش هسته ای دست یابد. روزنامه انگلیسی «تلگراف» در این زمینه مطلبی را منتشر کرده که آشکارا نشانگر وجود آپارتاید علمی در این کشور است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «تلگراف» امروز در مطلبی به بررسی تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته فیزیک هسته ای و رشته های مرتبط در انگلیس پرداخته و دولت انگلیس را به سبب صدور اجازه تحصیل این دانشجویان مورد انتقاد قرار داده است.

این روزنامه در توضیح این انتقاد خود می نویسد نباید وزارت خارجه انگلیس اجازه بدهد «یک حکومت متخاصم»، دانشجویان را به تحصیل در رشته هایی در انگلیس بفرستد که به آن ها دانش لازم برای تولید سلاح های کشتار جمعی را اعطا می کند.

تلگراف می نویسد در سال 2007، دستکم 60 ایرانی برای شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی در انگلیس در رشته هایی مورد پذیرش قرار گرفته بودند که از سوی سرویس های امنیتی با عنوان «حساس از نظر اشاعه هسته ای» از آن یاد می شود. از جمله این رشته ها می توان به فیزیک هسته ای، میکروبیولوژی و مهندسی شیمی اشاره کرد.

این روزنامه مدعی است دولت انگلیس پیشتر از این رویه خود ضربه خورده است و اشاره می کند «ریحاب طاها»، میکروبیولوژیست عراقی که پس از سقوط صدام، به اتهام طراحی سلاح های بیولوژیک برای صدام بازداشت شد، دوره دکترای تخصصی خود را در انگلیس گذرانده بود و شوهر وی که مسئول برنامه موشکی صدام بود نیز در دانشگاه بیرمنگام تحصیل کرده بود.

این روزنامه سپس در مقام مقایسه برآمده و اشاره می کند که محمد قنادی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران نیز تحصیلات خود را در رشته های فیزیک هسته ای و رادیوشیمی در انگلیس گذرانده است.

به این ترتیب، روزنامه تلگراف ضمن انتقاد از دولت انگلیس و نهادهای مربوط در دستگاه های آموزشی این کشور، از مقامات مسئول خواسته در زمینه پذیرش دانشجویان خارجی در رشته های حساس، سخت گیری بیشتری به خرج داده و به ویژه جلوی تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته های مذکور را بگیرند.

این روزنامه همچنین از مقامات انگلیسی می خواهد به طور دقیق اعلام کنند که چه تعداد دانشجوی ایرانی در این گونه رشته ها در انگلیس مشغول تحصیل هستند. تلگراف همچین فاش می سازد که در سال 2007 نیز برخی مقامات آمریکایی از انگلیس خواسته بودند شمار دقیق این افراد را در اختیارشان بگذارد.

به هر حال، مقاله منتشرشده در روزنامه تلگراف، به خوبی نشانگر وجود روحیه آپارتاید علمی در محافل غربی است که هرچند تلگراف مدعی است به سطح دولت انگلیس نرسیده، اما وجود آن از دیرباز در آمریکا آشکار بوده و به نظر می رسد اینک در انگلیس نیز برخی گروه های فشار در حال حرکت به این سمت هستند.

این امر آشکارا تأیید کننده اشارات مکرر مقامات ایرانی است که تأکید کرده اند هدف غرب نه جلوگیری از اشاعه هسته ای، بلکه ایجاد مانع در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه ایران است. امری که البته تاکنون به واسطه جدیت و پشتکار دانشمندان ایرانی، در آن برای غرب موفقیتی حاصل نشده است.





تاریخ : دوشنبه 92/2/9 | 9:35 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

خبرگزاری ریانووستی روز دوشنبه در گزارشی تحلیلی با اشاره به موضع مسکو در قبال اتهام بی اساس دولت آمریکا به دولت سوریه در باره سلاح شیمیایی این کشور نوشت: روسیه ادعای آمریکا مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی را بی اساس و مردود می داند.

به گزارش ایرنا، در مطلب ریانووستی آمده است: وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به مباحث پیرامون بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه از سیاسی شدن این مساله و تحقیقات مربوط به آن انتقاد کرد.

در گزارش خبرگزاری روسی یادآوری شده است: دولت سوریه از دبیرخانه سازمان ملل خواستار تحقیق در باره استفاده معارضان از سلاح شیمیایی در منطقه ای در استان حلب شده است که دهها کشته و مصدوم برجای گذاشت، اما این سازمان بین المللی بگونه نامنتظره از دمشق درخواست کرد، اجازه بازرسی نامحدود از تمام مناطق این کشور را بدهد.

گزارش ریانووستی حاکی است: برنامه پیشنهادی سازمان ملل برای بازرسی از سوریه کاملا مشابه بازرسی های این سازمان از عراق در دوره رژیم سابق می باشد که بر خلاف سوریه تحت تحریم های بین المللی قرارداشت.

به گزارش ریانووستی، دومای روسیه هم ادعای آمریکا در باره بکارگیری سلاح شیمیایی توسط نیروهای سوری را رد کرده و طرح چنین ادعایی از سوی واشنگتن را نشانه خصومت جویی و تلاش کاخ سفید برای زمینه چینی جهت بکارگیری زور علیه سوریه دانست.

آمریکا هفته گذشته در ادعای بی اساسی دولت سوریه را به استفاده از گاز سارین در جریان سرکوبی معارضان سوری متهم کرد.

در همین حال به گزارش ریانوستی، ?عمران الزعبی? وزیر اطلاع رسانی سوریه که در هفته گذشته در مسکو بسر می برد، آمادگی دولت خود را برای همکاری در زمینه تحقیقات پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را اعلام کرد.

الزعبی گفت: سلاح شیمیایی که در منطقه مرزی سوریه و ترکیه اصابت کرده است از قلمروی ترکیه پرتاب شده و بر روی تجهیزات نظامی پرتاب کننده سلاح شیمیایی، علائم این کشور به چشم می خورد.

وی از متخصصان روس برای بازرسی از منطقه ای که موشک حامل سلاح شیمیایی اصابت کرده است، دعوت کرد و افزود: تحقیقات در این باره ابهامات در باره حمله اخیر شیمیایی به حلب را برطرف خواهد کرد.

در پایان گزارش ریانووستی آمده است: آمریکا که قبلا مساله استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را خط قرمز نامیده و در این باره هشدار داده بود، در حال حاضر تلاش می کند حداکثر سوءاستفاده را از این مساله برای فشار بر دولت سوریه را به عمل آورد.






تاریخ : دوشنبه 92/2/9 | 8:15 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

معاون رییس اتحادیه نویسندگان روسیه روز دوشنبه گفت: حق جمهوری اسلامی ایران برای دستیایی به فناوری هسته ای صلح آمیز را هیچ مقام ، کشور و یا قدرتی نمی تواند سلب کند ، زیرا این کشور مقتدر با کاهش یافتن ذخایر نفتی به انرژی هسته ای نیاز بیشتری خواهد داشت.

?میخائیل پامینکو ساموئلاویچ? در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دوشنبه پایتخت تاجیکستان افزود: هدف جمهوری اسلامی از فناوری هسته ای ، صلح آمیز بوده و در راستای مصارفی از جمله تامین انرژی ارزان برق است اما آمریکا و کشورهای اروپایی که خود بانی و یکه تاز تولید سلاح هسته ای هستند ، به این کشور مسلمان فشار وارد می آورند و از تریبون های بین المللی با تبلیغات مغرضانه جنگ روانی ایجاد کرده اند. ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 92/2/9 | 8:4 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.