سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین مناظره هشت کاندیدا؛ فردا/ مناظره‌های بعدی 15 و 17 خرداد

اولین مناظره تلویزیونی هشت داوطلب انتخابات ریاست جمهوری فردا(جمعه) ساعت 16 از شبکه اول سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری فارس: اولین مناظره هشت کاندیدا؛ فردا/ مناظره‌های بعدی 15 و 17 خرداد

  •  

نخستین مناظره تلویریونی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا (جمعه) 10 خردادماه با حضور هشت دواطلب انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

این برنامه فردا ساعت 16 به صورت زنده از شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود.

این مناظره تلویزیونی در ساعت 21 همان روز از شبکه چهارم سیما بازپخش می‌شود.

دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری روز چهارشنبه 15 خردادماه ساعت 16 از شبکه اول سیما به صورت زنده پخش و همان روز ساعت 21 از شبکه چهارم سیما بازپخش خواهد شد.

سومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌ها هم روز جمعه 17 خرداد ساعت 16 از شبکه اول سیما پخش می‌شود و تکرار این مناظره نیز در همان روز ساعت 21 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.






تاریخ : پنج شنبه 92/3/9 | 7:19 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

میگن فردی بود که از یک مغازه لبنیات فروشی لبنیات نسیه بر می داشت تا اینکه یکی از روز ها که برای خریدن ماست نسیه در مغازه آمده بود مغازه دار به او گفت که دیگر چوب خط شما پر شده اما عیب ندارد ،این یکبار هم نسیه ببر.
آن فرد ماست را گرفت و به منزل برد و چون آن را امتحان کرد دید بسیار ترش است،بسیار ناراحت شد و برگشت به در مغازه لبنیاتی و با ناراحتی کشیده ای به گوش فروشنده زد، فروشنده با تعجب به آن  گفت ،این مزد من است؟!،چوب خط تو پر شده و من باز به تو ماست نسیه می دهم اما تو باز اینگونه با من برخورد می کنی؟!!

اما آن فرد جواب داد: "حیثیت ها را قاطی نکن! تو از آن حیث که به من لطف کردی و به من نسیه دادی لطف بزرگی به من کردی اما از آن حیث که ماست ترش دست مردم می دهی مستوجب مجازاتی!!


این قضیه صرفه نظر از درست یا نادرست بودن عکس العمل شخص نسیه گیرنده مثال خوبی است برای آنکه بدانیم در نظر گرفتن حثیت ها و شرایط و ابعاد مختلف در موضوع بسیار تعیین کننده است و این دقیقا چیزی است که بسیاری از عوام در بحث های سیاسی و غیر آن در نظر نمی گیرند،

مثلا می گویند آقای هاشمی عضو خبرگان است ،رئیس مجمع تشخیص است پس حتما برای ریاست جمهوری هم مناسب است و برعکس اگر کسی به درد ریاست جمهوری نمی خورد به درد فلان پست هم نمی خورد؛ یا می گویند چرا می گویید رئیس جمهور نمی تواند 80 ساله باشد مگر رهبر و مثلا اعضای شورای نگهبان چند ساله اند!! در حالی که قطعا پست اجرایی و پست نظارتی دو حیثیت متفاوت دارند و همینطور بسیاری از موضوعاتی که عوام بین دو چیز تمیز و تفکیک نمی کنند و به علت نداشتن تخصص و دقت لازم در موضوع مورد نظر یک حکم یکسان در دو موضوع مختلف و متغایر می کنند.






تاریخ : چهارشنبه 92/3/8 | 11:45 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به طراحی و ساخت نسل‌های جدید تانک ذوالفقار و ویژگی‌های آن در خصوص انحراف موشک‌های دشمن گفت: یکی از ویژگی‌های تانک‌های ذوالفقار بدنه واکنشی آن‌ها است. وی افزود: بدنه واکنشی یعنی بخشی از بدنه در مقابل موشک‌هایی که به سمت تانک می‌آید هوشمند است و اگر موشک از این مرز عبور و به بدنه اصابت کرد، بدنه واکنشی می‌تواند اصابت موشک را بی‌اثر کند. جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه تصریح کرد: این سیستم از امسال روی کلیه ادوات زرهی نیروی زمینی ارتش نصب می‌شود. حیدری همچنین با اشاره به توسعه یگان موشکی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: این توسعه از لحاظ تجهیزاتی است و در این راستا از وزارت دفاع در تجهیز یگان موشکی نیروی زمینی ارتش کمک گرفته شده است.

دیدگاه شخصی مدیر وبلاگ:

دوستان عزیز من زمانی که می شنوم ارتش و نیروهاس مسلح ما به یک خود کفایی و نوآوری در اداوات نظامی دست پیدا می کنند و به یک خود باوری رسیدن  با اینکه نظامی نیستم و از تکنولوژی این ادوات اطلاع کافی ندارم با این وجود خیلی خوشحال میشم و به کشور و نیروهای مسلح کشورم افتخار می کنم .باید گفت این دلاور مردان هستند که آمریکا و سایر معاندین این کشور تصور دست اندازی به کشورمان را نمی کنند چه برسد به عمل وجود با برکت ان عزیزان است که من و شما با آسایش شب‌ها سر بر بالین خود می گزاریم و احساس امنیت می کنیم .به خاطر این امر خدا راشکر می کنم .دراینجا وظیفه خودم دونستم که یک خدا قوت به این دلاور مردان ارتش - سپاه و... بگم و از زحمات آنها تشکر کنم .از شما دوستان عزیز یک خواهش دارم و اونم اینه که اگر شما هم با نظر من هم عقیده هستید نظرتونو حتما بگید شاید با این کار بتوانیم تشکری از انها کرده باشیم و رسم ادب را به جا بیاوریم و همچنین  باعث دلگرمی این سلحشوران مرزو بوم کشور شویم . شاید این تنها کاری باشد که ما می توانیم در مقابل زحمات آنها انجام دهیم . با تشکر

 






تاریخ : چهارشنبه 92/3/8 | 9:49 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

سرقت اینترنتی توسط خواهر شاکی

رئیس پلیس فتا فارس گفت: فردی که با خالی کردن حساب خواهرش دست به یک فقره سرقت اینترنتی زده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 

خبرگزاری فارس: سرقت اینترنتی توسط خواهر شاکی


  •  

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس اعلام کرد‌: پیرو شکایت خانمی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی عامل یا عاملان برداشت آغاز کردند.

سرهنگ حسینی افزود: بنا بر اظهارات شاکیه ممکن است که فرزند وی اطلاعات حساب مادرش را در اختیار دوستان و یا بستگان قرار داده باشد که پس از استعلامات صورت گرفته فرد برداشت کننده که خواهر شاکی بود شناسایی و به این یگان دلالت داده شد وی پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به هشدارهای مکرر پلیس فتا متاسفانه برخی از هموطنان در نگهداری از اطلاعات حساب خود مخصوصاً رمزهای ورود بانکی دقت لازم را نکرده و به راحتی این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و نهایتاً دچار این دست مشکلات خواهند شد.






تاریخ : چهارشنبه 92/3/8 | 7:39 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
سردار احمدی‌مقدم:
300 هزار نیرو امنیت انتخابات 24 خرداد را تأمین می‌کنند‌/هیچ دغدغه‌ای نداریم

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: 300 هزار نیرو امنیت انتخابات 24 خرداد را تأمین می‌کنند.

خبرگزاری فارس: 300 هزار نیرو امنیت انتخابات 24 خرداد را تأمین می‌کنند‌/هیچ دغدغه‌ای نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با بیان اینکه در هر صندو‌ق چهار نفر مامور حضور خواهند داشت، اظهار کرد: این تعداد تأمین امنیت 67 هزار صندوق اخذ رای را بر‌عهده دارند.

وی همچنین درباره امنیت نشست‌ها و میتینگ‌های انتخاباتی گفت: طبیعتاً برای برگزاری این نشست‌ها از سوی طرفداران نامزدهای انتخاباتی مجوز گرفته شده و پلیس ‌امنیت ترافیکی و برگزاری این نشست‌ها را تأمین خواهد کرد.

سردار احمدی‌مقدم ‌همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت غیر‌قانونی برخی ستادهای انتخاباتی گفت: این ستادهای بر‌اساس قانون باید بسته شود اگرچه تاکنون هیچ مورد از فعالیت غیر‌قانونی ستاد نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری را نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه این نیرو تمام توان خود را برای برگزاری پرشور انتخابات بسیج کرده است، تصریح کرد: به همین منظور تمام تدابیر لازم برای قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات اندیشیده شده است از این رو پیش بینی می‌کنیم یکی از انتخابات امن‌ را برگزار کنیم.

سردار ‌احمدی‌مقدم با بیان اینکه در بحث برگزاری انتخابات هیچ دغدغه‌ای نداریم، یادآور شد: همه وظیفه داشته تا برای خلق حماسه سیاسی در کشور گام‌های بلندی بردارند و توجه به این امر ضروری است.

وی همچنین با اشاره به سفر رهبر انقلاب اسلامی به خراسان شمالی گفت: بی‌تردید این سفر برکات معنوی و مادی فراوانی برای استان از جمله فرماندهی انتظامی به همراه داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین سفر خود به خراسان شمالی را در چارچوب ابلاغیه‌های ناجا و سفرهای استانی عنوان کرد.






تاریخ : سه شنبه 92/3/7 | 10:6 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

توصیه‌های جالب امام رضا(ع) در مورد خوردن گوشت

در احادیث و روایات منقول از امام رضا(ع) در کتب مختلف توصیه‌های جالبی در مورد طرز تهیه و مصرف گوشت که یکی از منابع غذایی اصلی ماست وجود دارد که مطالعه و عمل کردن به آنها ضامن سلامتی ما خواهد بود.

خبرگزاری فارس: توصیه‌های جالب امام رضا(ع) در مورد خوردن گوشت

در احادیث و روایات منقول از امام رضا (ع) در کتب مختلف توصیه های جالبی در مورد طرز تهیه و مصرف گوشت که یکی از منابع غذایی اصلی ماست وجود دارد که مطالعه و عمل کردن به آنها ضامن سلامتی ما خواهد بود.

در روایتی امام رضا (ع) به نقل از پدران بزرگوار خویش به نقل از رسول اکرم (ص) گوشت را بهترین غذا در دنیا معرفی کرده می فرمایند: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص)‏ سَیِّدُ طَعَامِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ اللَّحْمُ وَ الْأَرُزُّ ؛ بهترین و بالاترین خوراکی ها چه در دنیا و چه در آخرت گوشت است.(1)

سهل بن زیاد از محمد بن اسماعیل نقل می کند: یکی از ما، در حضور ابوالحسن الرضا(ع) از گوشت سخن به میان آورد و گفت: هیچ گوشتی گواراتر از گوشت بز نیست. امام رضا(ع) نگاهی به او انداخت و فرمود: اگر خداوند، گوشتی گواراتر از گوشت میش آفریده بود همان را به جای قربانی کردن اسماعیل می فرستاد.

شبیه به همین روایت را با اندکی تفاوت چنین داریم که سعدبن سعد به امام ابوالحسن علیه السلام عرض می کند: خانواده ی من گوشت میش نمی خورند و می گویند: امراض و دردها را تحریک می کند. امام در پاسخ می فرماید: «لو علم الله عزّ و جلّ شیئاً اکرم من الضّأن لفدی به اسماعیل؛ اگر خداوند، چیزی را گرامی تر و بهتر از میش می دانست، آن را به جای اسماعیل علیه السلام قربانی می کرد.»(2)

یکی از از خوراکی های لذیذ گوشت ماهی است که امرزوه هم مصرف زیادی پیدا کرده . امام رضا (ع) در مورد مصرف این ماده پروتئینی سفارشهای جالب دارند. آن حضرت می فرمایند: مَن خَشِیَ الشَّقیقَةَ وَالشَّوصَةَ ، فَلا یُؤَخِّر أکلَ السَّمَکِ الطَّرِیِّ صَیفاً وشِتاءً؛

هر کس از درد شقیقه و شکم درد مى‏ترسد ، نباید در تابستان و زمستان ، خوردن ماهى تازه را به تأخیر افکند.(3)

امام رضا علیه‏السلام در دستورالعملی دیگر در مورد ماهی می فرمایند: الاِغتِسالُ بِالماءِ البارِدِ بَعدَ أکلِ السَّمَکِ یورِثُ الفالِجَ ؛غسل کردن با آب سرد پس از خوردن ماهى ، سستْ اندامى در پى مى‏آورد.(4)

امام رضا(ع) به خدمتکارش فرمود: برای ما گوشت سر و سینه را خریداری کن و از قسمت های پشت خریداری نکن؛ زیرا سر و سینه به چراگاه نزدیکتر و از آفات دورترند.

امام رضا علیه‏السلام در جایی دیگر از مضرات خوردن گوشت خام صحبت به میان آورده و می فرمایند: أکلُ اللَّحمِ النِّیءِ یورِثُ الدّودَ فِی البَطنِ؛خوردن گوشت خام ، در شکم ، کِرم پدید مى‏آورد .(5)

امام رضا علیه السلام در باره فواید و خواص مفید مصرف گوشت در عیون اخبار الرضا به نقل از امام على علیه‏السلام می فرمایند: ذُکِرَ عِندَ النَّبِیِّ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم اللَّحمُ وَالشَّحمُ ، فَقالَ : لَیسَ مِنهُما بَضعَةٌ تَقَعُ فِی المَعِدَةِ إلاّ أنبَتَت مَکانَها شِفاءً ، وأخرَجَت مِن مَکانِها داءً ؛ نزد پیامبر صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم از گوشت و پیهْ یاد شد. فرمودند : هیچ پاره‏اى از این دو در معده جاى نمى‏گیرد ، مگر این که در جاى آن ، شفا مى‏روید و بیمارى‏اى از آن جا مى‏رود.(6)

علی بن سلیمان گفت: نزد امام رضا(ع) مشغول خوردن کله پاچه بودیم که حضرت سویق خواست. گفتم: من سیر شده‌ام.

حضرت فرمود: مقداری کمی از سویق، کله پاچه را هضم می‌کند و دوای آن می‌باشد.

امام رضا علیه‏السلام در بیانی دیگر در باره مداومت به خوردن قلوه و سیرابی می فرمایند: إدمانُ أکلِ کُلَى الغَنَمِ وأجوافِها ، یَعکِسُ المَثانَةَ ؛ عادت داشتن به خوردن قلوه و شکمبه (سیرابى) گوسفند ، مثانه را دیگرگون مى‏کند. (7)

پانوشتها:

1. مکارم الأخلاق: 178. عیون الأخبار 2 ر 35.

2. صحیح الکافی، ج 3، ص 189.

3. بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 324

4. بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 321

5. طبّ الإمام الرضا علیه‏السلام ، صفحه 28 و بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 321

6. عیون أخبار الرضا علیه‏السلام ، جلد 2 ، صفحه 41 ، حدیث 130

7. طبّ الإمام الرضا علیه‏السلام ، صفحه 64 و بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه






تاریخ : سه شنبه 92/3/7 | 9:49 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

توصیه‌های جالب امام رضا(ع) در مورد خوردن گوشت

در احادیث و روایات منقول از امام رضا(ع) در کتب مختلف توصیه‌های جالبی در مورد طرز تهیه و مصرف گوشت که یکی از منابع غذایی اصلی ماست وجود دارد که مطالعه و عمل کردن به آنها ضامن سلامتی ما خواهد بود.

خبرگزاری فارس: توصیه‌های جالب امام رضا(ع) در مورد خوردن گوشت

در احادیث و روایات منقول از امام رضا (ع) در کتب مختلف توصیه های جالبی در مورد طرز تهیه و مصرف گوشت که یکی از منابع غذایی اصلی ماست وجود دارد که مطالعه و عمل کردن به آنها ضامن سلامتی ما خواهد بود.

در روایتی امام رضا (ع) به نقل از پدران بزرگوار خویش به نقل از رسول اکرم (ص) گوشت را بهترین غذا در دنیا معرفی کرده می فرمایند: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص)‏ سَیِّدُ طَعَامِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ اللَّحْمُ وَ الْأَرُزُّ ؛ بهترین و بالاترین خوراکی ها چه در دنیا و چه در آخرت گوشت است.(1)

سهل بن زیاد از محمد بن اسماعیل نقل می کند: یکی از ما، در حضور ابوالحسن الرضا(ع) از گوشت سخن به میان آورد و گفت: هیچ گوشتی گواراتر از گوشت بز نیست. امام رضا(ع) نگاهی به او انداخت و فرمود: اگر خداوند، گوشتی گواراتر از گوشت میش آفریده بود همان را به جای قربانی کردن اسماعیل می فرستاد.

شبیه به همین روایت را با اندکی تفاوت چنین داریم که سعدبن سعد به امام ابوالحسن علیه السلام عرض می کند: خانواده ی من گوشت میش نمی خورند و می گویند: امراض و دردها را تحریک می کند. امام در پاسخ می فرماید: «لو علم الله عزّ و جلّ شیئاً اکرم من الضّأن لفدی به اسماعیل؛ اگر خداوند، چیزی را گرامی تر و بهتر از میش می دانست، آن را به جای اسماعیل علیه السلام قربانی می کرد.»(2)

یکی از از خوراکی های لذیذ گوشت ماهی است که امرزوه هم مصرف زیادی پیدا کرده . امام رضا (ع) در مورد مصرف این ماده پروتئینی سفارشهای جالب دارند. آن حضرت می فرمایند: مَن خَشِیَ الشَّقیقَةَ وَالشَّوصَةَ ، فَلا یُؤَخِّر أکلَ السَّمَکِ الطَّرِیِّ صَیفاً وشِتاءً؛

هر کس از درد شقیقه و شکم درد مى‏ترسد ، نباید در تابستان و زمستان ، خوردن ماهى تازه را به تأخیر افکند.(3)

امام رضا علیه‏السلام در دستورالعملی دیگر در مورد ماهی می فرمایند: الاِغتِسالُ بِالماءِ البارِدِ بَعدَ أکلِ السَّمَکِ یورِثُ الفالِجَ ؛غسل کردن با آب سرد پس از خوردن ماهى ، سستْ اندامى در پى مى‏آورد.(4)

امام رضا(ع) به خدمتکارش فرمود: برای ما گوشت سر و سینه را خریداری کن و از قسمت های پشت خریداری نکن؛ زیرا سر و سینه به چراگاه نزدیکتر و از آفات دورترند.

امام رضا علیه‏السلام در جایی دیگر از مضرات خوردن گوشت خام صحبت به میان آورده و می فرمایند: أکلُ اللَّحمِ النِّیءِ یورِثُ الدّودَ فِی البَطنِ؛خوردن گوشت خام ، در شکم ، کِرم پدید مى‏آورد .(5)

امام رضا علیه السلام در باره فواید و خواص مفید مصرف گوشت در عیون اخبار الرضا به نقل از امام على علیه‏السلام می فرمایند: ذُکِرَ عِندَ النَّبِیِّ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم اللَّحمُ وَالشَّحمُ ، فَقالَ : لَیسَ مِنهُما بَضعَةٌ تَقَعُ فِی المَعِدَةِ إلاّ أنبَتَت مَکانَها شِفاءً ، وأخرَجَت مِن مَکانِها داءً ؛ نزد پیامبر صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم از گوشت و پیهْ یاد شد. فرمودند : هیچ پاره‏اى از این دو در معده جاى نمى‏گیرد ، مگر این که در جاى آن ، شفا مى‏روید و بیمارى‏اى از آن جا مى‏رود.(6)

علی بن سلیمان گفت: نزد امام رضا(ع) مشغول خوردن کله پاچه بودیم که حضرت سویق خواست. گفتم: من سیر شده‌ام.

حضرت فرمود: مقداری کمی از سویق، کله پاچه را هضم می‌کند و دوای آن می‌باشد.

امام رضا علیه‏السلام در بیانی دیگر در باره مداومت به خوردن قلوه و سیرابی می فرمایند: إدمانُ أکلِ کُلَى الغَنَمِ وأجوافِها ، یَعکِسُ المَثانَةَ ؛ عادت داشتن به خوردن قلوه و شکمبه (سیرابى) گوسفند ، مثانه را دیگرگون مى‏کند. (7)

پانوشتها:

1. مکارم الأخلاق: 178. عیون الأخبار 2 ر 35.

2. صحیح الکافی، ج 3، ص 189.

3. بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 324

4. بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 321

5. طبّ الإمام الرضا علیه‏السلام ، صفحه 28 و بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 321

6. عیون أخبار الرضا علیه‏السلام ، جلد 2 ، صفحه 41 ، حدیث 130

7. طبّ الإمام الرضا علیه‏السلام ، صفحه 64 و بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه






تاریخ : سه شنبه 92/3/7 | 9:47 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

حجاب هدیه الهی برای زنان با ایمان و مردان غیرتمند است

در سالهای اخیر به عللی که اشاره می شود، بدحجابیها در میان برخی از مردم رو به فزونی نهاده است که به اهم آنها می پردازیم:
1. ناآگاهی
گروهی با اینکه مسلمان و مسلمان زاده هستند، از احکام و دستورات حجاب آگاهی درستی ندارند.
2. ضعف اعتقادی
عده ای هستند که اسلام آنها شعاری است؛ یعنی فقط به نام مسلمان اند و هیچ گونه پایبندی به دستورات و احکام اسلامی ندارند.


3. برداشت غلط از آزادی

تفسیر غلطی که از آزادی در جوامع غربی و به وسیله وابستگان داخلی آنان ارائه شد، پدیده بی حجابی و یا بدحجابی را برای برخی زنان به ارمغان آورد.
اینان انسان را در بعد مادّی خلاصه کردند و سعادت و خوشبختی او را در این دانستند که از تمامی میدانهایی که برای او باز شده، کاملاً استفاده برد و هرچه لذّت بیشتر باشد، بهتر است. در واقع، مرد به آزادی مطلق حیوانی دست یافت و زن با بی بندوباری در خدمت آزادی مرد قرار گرفت.
4. غرب زدگی
مسئله غرب زدگی و خودباختگی در برابر مظاهر فریبنده غربیان، از خطرناک ترین انحرافاتی است که در جوامع اسلامی و ایران راه یافت. تأثیرپذیران از غرب فکر می کنند که چون آنها از جهت علمی و مادّی پیشرفت کرده اند، تمام کارهای آنان از جمله بی حجابی نشانه ترقی و پیشرفت است. این فکر هنوز هم در میان عده ای وجود دارد که بدحجابی را نشانه متمدن بودن و پیشرفت و حتی پیشرفت علمی می دانند.
5. بهره وری سودجویانه از زنان
رشد نظام سرمایه داری حاکم توأم با رقابتهای اقتصادی در کلّیه زمینه های بهره گیری و استثمار جمعی، موجب شد که زن به عنوان یک وسیله تبلیغاتی در تجارت و فیلمها مطرح شود. این بهره وری در برخی فیلمهای سینمایی داخل نیز مشهود است.
6. دست ناپاکِ استعمارگران
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و الگوپذیری جوامع اسلامی از آن، استعمارگران غربی به خوبی متوجه شدند که زنان محجّبه در پیشرفت انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته اند. به همین جهت، با سرمایه گذاری فراوان وارد میدان شده اند که از طرق مختلف بدحجابی را در جامعه رواج دهند تا جوانان به انحراف کشیده شوند. در این مورد، بارها و بارها گروهها و باندهایی شناسایی و دستگیر شده اند و همگی اعتراف کرده اند که از طرف غرب خصوصاً آمریکا مأمور بوده اند که بی حجابی و بدحجابی را ترویج نمایند.
7. موضع گیری در مقابل انقلاب
عده ای که از انقلاب اسلامی ناراضی هستند و منافع خویش را از دست داده اند، برای مخالفت و کج دهنی نسبت به انقلاب از حربه بدحجابی استفاده می کنند.
8. به دنبال شخصیّت کاذب بودن
عده ای از اقشار فقیر که بر اثر عوامل مختلف از روستاها هجرت کرده اند و ساکن شهرها شده اند، با تمام فقر مادّی، برای اثبات پیشرفت خویش نسبت به کسانی که در روستاها باقی مانده اند، با بدحجاب شدن، شخصیت کاذب خود را به رخ آنها می کشند.
9. همسریابی
بعد از انتشار آمارهای غیرواقعی و این که دختران بیش از دو برابر پسران می باشند. این فکر در میان برخی از کسانی که از ایمان قوی برخوردار نبودند، به وجود آمد که در این بازار آشفته و قحط الرجال، هر چه زودتر باید دست به کار شد و پیش از آنکه بازار سیاه پسران نیز ظاهر شود، یکی از آنها را صید و شکار نمود و شاید بهترین دام برای این کار را زلفهای پریشان و لباسهای تنگ و آرایش کذایی دانستند و با همین قصد راهی کوچه ها و خیابانها شدند تا زودتر سهم خویش را از بازار قحط الرجال تصاحب نمایند؛ لذا اغلب دختران که از این طریق با پسران دوست می شوند، انگیزه خود را انتظار برای ازدواج ذکر می کنند، بر عکسِ پسران که بیشتر به دنبال تنوع طلبی و لذت جویی هستند.

10. وجود اقلیّتهای مذهبی
وجود اقلیّتهای مذهبی با موقعیّت مالی بهتر و ظاهر شدن آنان با لباسهای زننده و بی حجاب عامل دیگری است برای ترویج بدحجابی؛ خصوصاً که گاهی دستهای ناپاک خارجی نیز در بین آنان نفوذ می نماید و مسئله، جنبه سیاسی هم پیدا می کند.
شاهد این ادعا، آن است که در شهرها و محلاّتی که این اقلیّتها سکونت دارند، برخی از مسلمانان نیز رنگ و بوی آنها را پیدا کرده اند و با وضع زننده و بدحجابی ظاهر می شوند.
11. وجود گردشگران خارجی
هر چند به قول آقایان، جذب توریست و گردشگران خارجی سودآور و ارز جذب کن است؛ ولی از نظر دینی و فرهنگی آثار مخرّب و زیانباری بر جای می گذارند که از جمله آن بدلباسی و بدحجابی است. این مسئله را آن گاه به خوبی می توان باور کرد که در اکثر شهرها و محلاّتی که گردشگران خارجی رفت و آمد دارند، مردم آنجا از رفتار آنان متأثر شده اند و رنگ و بوی آنان را پیدا کرده اند.

 






تاریخ : دوشنبه 92/3/6 | 10:33 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

جیمیل دیگر رایگان نیست!

بسیاری از کاربران اینترنت که از سرویس پست الکترونیک شرکت گوگل یا همان جیمیل استفاده می‌کنند، پس از پر شدن صندوق دریافت پیام‌های خود، هشداری دریافت می‌کنند که فضای اختصاصی آنها تمام شده و باید فضای جدید را خریداری کنند.

خبرگزاری فارس: جیمیل دیگر رایگان نیست!

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت دیدبان نوشت: در حالی که سرویس ایمیل گوگل با نام اختصاری Gmail در سال 2004 شعار خود را فضای نامحدود و رایگان قرار داده بود، اما امروز شاهدیم که جیمیل پا بر روی شعارها و تعهدات خود گذاشته و عملا به خرید و فروش فضای ایمیل می پردازد.

 

 

 

نمایی از اولین روزهای فعالیت جیمیل:

با فضای رایگان شما دیگر نیازی به پاک کردن ایمیل ندارید!

اما بسیاری از کاربران این سرویس پرطرفدار در طول این چند ماه شاهد اخطاری هستند که در نوار زرد رنگ بالای جیمیل آنها ظاهر شده است. در این اخطار نوشته شده است که شما دیگر فضایی در اکانت جیمیل خود ندارید به همین خاطر نمی توانید ایمیل بفرستید یا دریافت کنید مگر اینکه ایمیل های خود را پاک کنید. همچنین شما می توانید حجم ایمیل ها را کاهش داده یا فضای اضافی خریداری کنید!

 

 

نمایی از اخطار جیمیل در نوار زرد رنگ بالای صفحه

برای بسیاری از کاربران که عملا فضای ایمیل خود را به یک توشه همراه بدل کرده اند و در هر جایی به مشخصات و اطلاعات مهم خود دسترسی دارند این اقدام جیمیل و به بیان بهتر شرکت گوگل یک اخطار جدی است چرا که باید وقت زیادی را صرف مشاهده و حذف هزاران ایمیل دریافتی خود کنند. اگر کاربران نسبت به حذف ایمیل ها اقدام نکنند عملا امکان استفاده از سرویس جیمیل را ندارند چرا که دیگر فضایی برای دریافت و ارسال اطلاعات وجود نخواهد داشت.

برخی کاربران به جای حذف اطلاعات خود گزینه راحت تری را انتخاب می کنند که همان خرید فضای اضافی از گوگل است. کسانی که این انتخاب را می کنند با صفحه زیر مواجه می شوند. گوگل گزینه های 25 گیگابایتی با 2.5 دلار ماهیانه و 100 گیگابایتی را با 5 دلار ماهیانه پیشنهاد می کند. به عبارت بهتر کسی که بخواهد بدون پاک کردن ایمیل های اضافی خود از جیمیل استفاده کند باید از این پس حداقل حدود 30 دلار بصورت سالیانه به شرکت گوگل پرداخت نماید که به پول ایران حدود 107 هزار تومان می شود.

 

 

در پایان باید به مسوولان فناوری اطلاعات کشور یادآور شد که اگر بی سامانی ایمیل های وطنی را در این مدت ساماندهی می کردید و جایگزین های مطمئنی ایجاد می کردید قطعا موج ورود کاربران به ایمیل های وطنی شکل می گرفت. قطعا کاربران ایرانی با وجود گزینه های مطلوب داخلی به سمت وعده و وعیدهای شرکت های سرمایه سالاری چون گوگل و سرویس جیمیل حرکت نخواهند کرد.

 






تاریخ : دوشنبه 92/3/6 | 9:11 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

این طور که بررسی‌های مرکز NBC نشان داده کاربران به طور میانگین هر 6 دقیقه یک‌بار سراغ تلفن‌ همراه خود می‌روند و در مجموع در طول روز 150 بار گوشی خود را چک می‌کنند.

خبرگزاری فارس: تأثیر مخرب تلفن همراه بر زمان استراحت افراد

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، کارشناسان بر این باورند که این فرآیند می‌تواند زمانی که به استراحت افراد اختصاص میابد را خراب کند، به سلامت آن‌ها آسیب بزند و در طول زمان استراحت هم آن‌ها را پشت میز کارشان ببرد.

"تانیا شویتز"( Tanya Schevitz) سخنگوی شرکت Reboot در این خصوص گفت: «این جریان مانند یک مسابقه تسلیحاتی است ... همه چیز در این جریان به صورت اورژانسی انجام می‌شود. ما در بررسی خود دریافتیم زمانی که مردم روی تلفن ‌همراه خود تماسی دریافت می‌کنند، به‌سرعت و بدون معطلی به آن پاسخ می‌گویند و همه چیز در این فرآیند بدون تاخیر انجام می‌شود. این جریان ناسالم است و می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد».

گزارشی که از سوی مرکز فناوری اطلاعات Neverfail منتشر شده است نشان می‌دهد که 83 درصد کاربران پس از اتمام ساعت کاری به وسیله گوشی هوشمند یا دیگر انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه پست الکترونیکی خود را چک می‌کنند. همچنین، 73 درصد افراد در زمان استراحت خود و خارج از زمان کاری، وارد پست الکترونیکی کاری‌شان می‌شوند و به آن‌ها پاسخ می‌گویند.

کارشناسان بر این باورند، در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی فراوان وجود دارد بسیاری از کارمندان واهمه دارند که به درخواستی از جانب مدیر خود پاسخ نگویند و در این زمینه دچار مشکل شوند. در این میان گوشی هوشمند ابزاری محسوب می‌شود که اتصال دایمی آن‌ها را برآورده می‌کند.






تاریخ : دوشنبه 92/3/6 | 8:45 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.