سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با سیری در سخنان رهبر معظم انقلاب روشن می‌شود که ایشان واژه "حجت شرعی" را – خصوصا در مورد انتخابات- کمتر مورد استفاده قرار داده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای دو بار و در دو انتخابات متفاوت بر این نکته تاکید و البته تصریح داشتند که " باید برای انتخاب به حجت شرعی برسیم." یکی در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردم و دیگری در بیاناتی که در آستانه انتخابات مجلس خبرگان در سال 1385 داشتند.

رهبر انقلاب در در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردم که در مورخه 1392/02/25 داشتند، تصریح کردند:

" شوراى محترم نگهبان، خب مردمانى پرهیزگار، متقى و آگاهند؛ طبق قانون تشخیصى میدهند و عده‌اى به عنوان افرادى که صالحند، معرفى میشوند؛ من و شما باید نگاه کنیم ببینیم در بین این صالحها کدام صالح‌ترند، کدام بیشتر به درد مردم میخورند، کدام بیشتر میتوانند این بار سنگین را بر دوش بکشند و با امانتِ کامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند؛ این را باید من و شما نگاه کنیم، ببینیم، بشناسیم. از افرادى که ممکن است ما را هدایت کنند، راهنمائى کنند، کمک بخواهیم؛ بالاخره خودمان را به حجت شرعى برسانیم. اگر انسان بر طبق حجت شرعى کار کرد، چنانچه بعداً غلط هم از آب دربیاید، باز سرفراز است، میگوید من تکلیفم را عمل کردم؛ اما اگر بر طبق حجت شرعى عمل نکنیم، بعد خطا از آب دربیاید، خودمان را ملامت خواهیم کرد؛ عذرى نداریم، حجتى نداریم."

ایشان همچنین در دیداری که با اقشار مختلف مردم ‌در آستانه انتخابات‌ مجلس خبرگان مورخه      1385/09/22 داشتند، هم این چنین بیان کردند:

 "سطح مجلس خبرگان، بالاترین سطح انتخاب است؛ مردم بایستى افراد شایسته را بشناسند و انتخاب کنند. چنانچه افرادى را نمى‌شناسند، از راهنمایىِ انسانهاى مؤمن و مطمئنى استفاده کنند که معرفى آنها براى انسان حجت شرعى باشد؛ دنبال حجت شرعى باشید. دنبال این باشید که اگر خداى متعال پرسید زید را چرا براى مجلس خبرگان انتخاب کردید، شما بگویید این زید را فلان کسانى که مى‌دانستیم مردمِ وارد و مطمئن و امینى هستند، معرفى کرده بودند؛ پیش خدا حجت داشته باشید. به هر معرفى‌اى نمى‌شود دل بست و اعتماد کرد. معرفى انسانهاى مورد اطمینان؛ معرفى کسانى که انسان بداند که اینها نیتشان خدایى است؛ براى دنیا و براى گِروکشیهاى سیاسى و جنجال و هیاهو وارد میدان نشده‌اند؛ بلکه به عنوان اداى وظیفه معرفى کرده‌اند؛ انسان از حرف آنها اطمینان پیدا مى‌کند و افرادى را با معرفى آنها به عنوان خبره به مجلس خبرگان مى‌فرستد."

فصل مشترک بیانات رهبر معظم انقلاب در دو عبارت مذکور این است که رجوع به افراد خبره و مطمئن می‌تواند یکی از مواردی باشد که برای انسان عند الله حجت آور است. موضوعی که مبنای آن برگرفته از فقه پویای شیعه است.

سیره علما هم البته بر همین منوال بوده است، مثلا مرحوم آیت الله خوشوقت هم از جمله عالمانی بودند که همواره بر داشتن حجت شرعی برای رای دادن تاکید داشت. این عالم ربانی برای انتخاب فرد مورد نظر در انتخابات‌های مختلف به شهادت دو عادل اهل خبره اعتماد می‌کردند.

آیت الله مصباح یزدی نیز پیش از این تاکید کرده بود: « باید در انتخابات توجه داشته باشیم که کلید سرنوشت 70 میلیون نفر را به دست چه کسی می‌دهیم، لذا نباید هم حزبی بودن، هم صنفی یا هم زبان بودن ملاک رأی دادن باشد، بلکه باید نزد خدا حجت شرعی بر رأی خود داشته باشیم.»

 






تاریخ : سه شنبه 92/2/31 | 9:35 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

فناوری جدید موبایلی برای تشخیص مسیر گلوله‌

دانشمندان فناوری جدیدی را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید طراحی کرده‌اند که قادر است محل و مسیر دقیق حرکت گلوله شلیک شده را مشخص کند.

 

خبرگزاری فارس: فناوری جدید موبایلی برای تشخیص مسیر گلوله‌

گروهی از دانشمندان علوم رایانه فناوری جدیدی را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید طراحی کرده‌اند که قادر است در آن واحد و زمان واقعی مسیر و محل دقیق حرکت گلوله شلیک شده از سوی اسلحه را مشخص کند.

به گزارش فارس به نقل از وایرد، این سیستم در "موسسه سیستم‌های یکپارچه نرم‌افزاری" وابسته به دانشگاه Vanderbilt ساخته شده و مرکز Darpa روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. قرار است که این محصول به عنوان یک دستگاه الکترونیکی قابل حمل در کلاه‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

این گروه تحقیقاتی هم‌اکنون موفق شده است نحوه حمل این دستگاه الکترونیکی هوشمند را تغییر دهد و سیستمی برای آن تعریف کند که پس از شلیک گلوله بتواند به صورت خودکار یک نقشه الکترونیکی روی گوشی هوشمند کاربر به نمایش بگذارد و مسیر حرکت گلوله را با خط قرمز نشان دهد.

این سیستم هوشمند Countersniper نام دارد و ابزارهای اندازه‌گیری صوتی استفاده می‌کند تا رد گلوله شلیک شده را شناسایی کند و آن را روی نقشه الکترونیکی نمایان سازد.

لازم به ذکر است که گلوله‌های شلیک شده از اسلحه از نظر امواج صوتی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول "انفجار سر لوله اسلحه" نام دارد و زمانی رخ می‌دهد که اسلحه خاموش می‌شود. در این حالت جرقه‌ای از نور حاصل می‌شود و امواج صوتی در فضا پخش می‌شوند.

دسته دوم یک انفجار صوتی است که هنگام حرکت گلوله در هوا ایجاد می‌شود و یک شوک موجی را با حرکت خود به وجود می‌آورد.

طرح شناسایی این امواج به وسیله حسگرهای بی‌سیم صورت می‌گیرد که قادر به تشخیص و شناسایی انواع صداها می‌باشد و به محض شلیک گلوله می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد.






تاریخ : سه شنبه 92/2/31 | 7:45 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

 

با افزایش ناگهانی قیمت جهانی طلا و دلار رخ داد
افزایش قیمت سکه و ارز در بازار/ سکه یک میلیون و 250 هزار تومان شد

امروز به دنبال افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و دلار در بازار داخل، بهای سکه افزایش یافت. سکه طرح جدید یک‌ میلیون و 250 هزار تومان، نیم‌سکه 660 هزار تومان و ربع 406 هزار تومان داد و ستد می‌شود.

 

 

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت سکه و ارز در بازار/ سکه یک میلیون و 250 هزار تومان شد

 

امروز بهای انواع سکه در بازار تهران به دنبال تقویت قیمت دلار و هر اونس طلای جهانی(1400.6 دلار) با افزایش همراه شد.

بر این اساس، سکه امامی طرح جدید با قیمت 1 میلیون و 250 هزار تومان، نیم سکه 660 هزار تومان و ربع سکه 406 هزار تومان داد و ستد می‌شود.

یادآور می‌شود، هر دلار در بازار آزاد با افزایش 50 تومانی نسبت به روز گذشته 3 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

به گزارش فارس، سکه گرمی 295 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 119 هزار و 500 تومان معامله می‌شود.

بر این اساس، قیمت هر اونس طلای در بازارهای جهانی با افزایش 56 دلاری نسبت به روز گذشته به 1398.30 دلار در هر اونس رسید و این در حالی است که بهای این فلز به کانال 1400 دلاری نیز وارد شده بود.

به گزارش فوربس،  قیمت جهانی طلا از پایان روز گذشته روند صعودی به خود گرفت و از عوامل این افزایش کاهش ارزش دلار و به تبع آن افزایش قیمت نفت عنوان شده است.

همچنین، از دیگر عوامل این افزایش ناگهانی، انتشار گزارشی از سوی موسسه اعتبارسنجی مودی است مبنی بر اینکه اگر آمریکا در حل مشکلات بودجه‌ای خود در سال 2013 موفق عمل نکند، این موسسه ناچار است تا اعتبار بدهی دولت آمریکا را کاهش دهد.

 






تاریخ : سه شنبه 92/2/31 | 6:47 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
رئیس پلیس راهور ناجا:

جریمه دیرکرد خلافی‌های رانندگی تا سال 91 بخشیده می‌شود

سردار مؤمنی گفت: پس از تأیید شورای نگهبان جریمه‌های دیرکرد خلافی‌ها تا سال 91 در صورت پرداخت به موقع بخشیده خواهد شد.

 

خبرگزاری فارس: جریمه دیرکرد خلافی‌های رانندگی تا سال 91 بخشیده می‌شود

 

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در اولین نشست مطبوعاتی خود در سال 92 در جمع خبرنگاران گفت: طبق آخرین آمار جهانی در سال گذشته یک میلیون و 240 هزار نفر طی حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در این میان 88 کشور جهان در آمار تلفات رانندگی کاهش و 78 کشور جهان افزایش داشته‌اند و 15 درصد به تعداد کل وسایل نقلیه در جهان اضافه شده است.

سردار مؤمنی در ادامه گفت: در سال 91 در کشور ما 915 هزار و 545 خودرو شماره‌گذاری شده‌اند که 43 هزار و 978 خودرو در این میان وارداتی بوده و 418 هزار و 733 موتورسیکلت نیز شماره‌گذاری شده است. همچنین یک میلیون و 900 نفر در سال 91 موفق به گرفتن گواهینامه رانندگی شدند.

مؤمنی افزود: میزان حوادث در سال گذشته کاهش داشته و تلفات رانندگی به کمتر از 19 هزار نفر کشته در سال رسیده است که نسبت به سال 84 میزان 27.6 درصد کاهش در تلفات رانندگی داشته‌ایم.

در سال 84 به ازای هر 10 هزار نفر 25 نفر کشته در حوادث رانندگی داشتیم که در سال 91 به عدد 7.3 کشته در ازای هر 10 هزار نفر رسیده است.

این موفقیت حاصل تلاش سازمان‌های مرتبط در حمل و نقل و تردد جاده‌ای و شهری است و همچنین همکاری مردم عزیز کشورمان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منجر به کاهش چشمگیر تلفات رانندگی شده است.

وی در ادامه گفت: از سال 84 تاکنون 87 درصد به تعداد دارندگان گواهینامه اضافه شده و 163 درصد به تعداد موتورسیکلت‌ها و همچنین 139 درصد به تعداد کل خودروها افزوده شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه گفت: 4 اقدام بزرگ توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پیگیری می‌شود که در اولین اقدام در حوزه ایمنی خودروها صورت گرفته و طی 3 سال گذشته نسبت به نصب کنسیتر و کاتالیز اقدام شده و تمامی خودروها مجهز به این وسایل هستند.

وی افزود: در اقدام دوم نسبت به اجباری شدن نصب ترمز ABC و ضد قفل اقدام به عمل آمده که در حال حاضر تمامی خودروها به سیستم ترمز ضد قفل مجهز هستند.

وی همچنین در ادامه به گام‌هایی در جهت متوقف شدن ورود خودروهای ناایمنی مانند خودروهای هوو و فراز از سالهای گذشته اقدام کرده‌ایم.

سردار مومنی همچنین گفت: تمامی خودروهای تولید داخل کشور به کیسه هوا مجهز هستند و در سال 92 دیگر خودرویی بدون کیسه هوا در کشور ما تولید نمی‌شود و از ابتدای سال تاکنون هیچگونه خودروی فاقد کیسه هوا شماره‌گذاری نشده است که قصد داریم تا پایان سال با همکاری خودروسازان تمامی خودروها با دو کیسه هوا تولید شود.

وی در ادامه اقدامات مهم پلیس راهور گفت: با همکاری دستگاه‌های مربوطه از تولید خودروهای ناایمن مانند وانت پیکان و وانت نیسان تا پایان سال جلوگیری خواهد شد و این دو خودرو تا پایان سال 92 از چرخه تولید خارج می‌شوند.

سردار مؤمنی گفت: هدف ما جریمه نیست و هدف ما افزایش فرهنگ رانندگی است و در متن قانون جدید راهنمایی و رانندگی اقدامات تشویقی مانند پاک شدن نمره منفی از سابقه رانندگان پس از 6 ماه در نظر گرفته شده است البته ما هم در همین راستا پیشنهادی ارائه کردیم که در مجلس تصویب شد و بعد از تأیید شورای نگهبان ابلاغ می‌شود که جریمه‌هایی که تا ابتدای سال 91 در سابقه تخلف رانندگان دو برابر افزایش یافته در صورت پرداخت در مهلت مقرر دو برابر آن بخشیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: در ایام آتی دو طرح در خصوص ایام ارتحال امام خمینی (ره) و طرح تابستانه در دستور کار پلیس راهور قرار دارد که در ایام ارتحال امام خمینی با توجه به اینکه خیل عظیمی از دوستداران ایشان به سمت تهران حرکت می‌کنند و بسیاری از مردم کشورمان با توجه به تعطیلی 4 روزه این ایام اقدام به مسافرت می‌کنند طرح پوشش کامل جاده‌های کشور توسط پلیس راه انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه در خصوص طرح تابستانه گفت: از نیمه دوم خرداد ماه آمادگی اجرای طرح تابستانه را با اولویت برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، عدم بستن کمربند ایمنی و خستگی و خواب‌آلودگی در دستور کار خواهیم داشت.

وی در خصوص آمار شماره‌گذاری خودروها در سال 91 گفت: تعداد خودروهای صفر شماره‌گذاری شده از سال 91 به میزان 41 درصد کاهش، خودروهای وارداتی 23 درصد کاهش، اسقاط خودروها 64.5 درصد کاهش، شماره‌گذاری موتورسیکلت 55 درصد کاهش داشته است.

سردار مؤمنی در ادامه افزود: با توجه به شروع طرح تابستانه و تمایل مردم به مسافرت‌ در جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر در آستانه نمره منفی رد گواهینامه هستند اما در قانون پیش‌بینی شده اگر این افراد تا 6 ماه هیچ تخلفی انجام ندهند تمام نمرات منفی آنها بخشیده خواهد شد. این اشخاص باید توجه بیشتری در رانندگی‌های خود داشته باشند تا گواهینامه آنها ضبط نشود.

وی در خصوص برخورد با رانندگان حوزه حمل و نقل بار گفت: از سال گذشته طرح‌هایی در این خصوص به اجرا درآمده که با توجه به اولویت کار اول رانندگان حمل و نقل مسافر مورد بازآموزی قرار گرفتند اما در امسال تمام رانندگان خودروهای باری در جلسات بازآموزی شرکت می‌کنند. با رانندگان متخلف به شدت برخورد خواهد شد و در صورت لزوم دفترچه‌های آنها ضبط می‌شود.

 






تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 9:2 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
بازخوانی فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)
هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است «مفسد» است

بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی‌ها و پیام‌های مختلفی با تاکید بر فصل الخطاب بودن نظر شورای نگهبان، بر لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها، احزاب و افراد تاکید ورزیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، گزیده‌ای از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره تمکین مسئولان، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان به شرح ذیل است:

*شورای نگهبان گوش به حرف عده‌ای که به اصطلاح مترقی هستند ندهد

...شما باید ناظر بر قوانین مجلس باشید، و باید بدانید که به هیچ وجه ملاحظه نکنید. باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد. به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ای که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید. خدا را در نظر بگیرید. اصولا آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست ، نه مردم، اگر صد میلیون آدم ، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفی می زنند که بر خلاف حکم قرآن است بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیا هم همین طور عمل می کردند؛ مثلا موسی در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد؟ مگر موافقی داشت. بحمدالله مجلس ما مجلسی است اسلامی و قوانین خلاف اسلام تصویب نخواهد شد؛ولی شما وظیفه دارید ناظر باشید. خلاصه گوش به حرف طبقه مرفه مترقی ندهید. خدا انشاءالله با ماست . اگر عملمان برای خدا باشد، خدا ما را موفق می کند..." (صحیفه امام ج 13 ص 53)

* هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است

من تکرار می کنم مجلس بالاترین مقام است در این مملکت. مجلس اگر رای داد و شورای نگهبان هم آن رای را پذیرفت ، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی گویم رای خودش را نگوید؛ بگوید؛ رای خودش را بگوید؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است ، و مفسد است یک همچو آدمی ، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند؛ و این مجلس عصاره زحمتهای طاقت فرسای این ملت مسلمان بوده است ؛ این مجلس فراهم آمده از"الله اکبر"های مردم است ؛ اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از "الله اکبر" مردم قدمی برخلاف اسلام بگذارد، این مجلس مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیرمسلمین عمل کرده . با تمام قدرت، بدون اینکه ملاحظه از احدی و از مقامی بشود،مجلس باید مسائل را طرح بکند. و رد و بدل و انتقاد صحیح ، بدون جار و جنجال ، بدون هیاهو، مسائل را بگویند. کسی که مخالف است مخالفت خودش را بدون هیاهو بگوید.آن که موافق است موافقت خودش را بدون جار و جنجال بگوید. و بعد هم رای بگیرند.وقتی رای گرفتند، اگر اکثریت رای داد، و بعد هم برده شد پیش شورای نگهبان و آنها هم صحیح دانستند این رای را، مخالف اسلام ندانستند و مخالف قانون اساسی ندانستند، اگربعدها بخواهند شیطنت بکنند، این شیطنتها از مبادی غضب ، از مبادی فاسد، بیرون می آید. باید سرتسلیم به مجلس ، یعنی سر تسلیم به اسلام وقتی مخالف اسلام نیست ، سرتسلیم به اسلام فرود آورد. روشهای غیر اسلامی را، اگر هم در باطن - خدای نخواسته -دارند، نباید دیگر اظهار بکنند و نباید اذهان مردم را نسبت به مجلس مشوش کنند. این یک مسئله ای است اساسی ، و باید همه توجه داشته باشند. به مجرد اینکه یک مطلبی برخلاف رای یک نفر است ، نباید بگوید مجلس درست نیست.

(صحیفه امام ج14ص370)

*پس از رای و انفاذ شورای نگهبان، هیچ مقامی حق رد آن را ندارد

...موضوعات برای احکام ثانویه اسلام نظر خواهی شود که کارها به نحو شایسته انجام گیرد. و این نکته نیز لازم است که تذکر داده شود که رد احکام ثانویه پس از تشخیص موضوع به وسیله عرف کارشناس ، با رد احکام اولیه فرقی ندارد، چون هر دو احکام الله می باشند. و نیز احکام ثانویه ربطی به اعمال ولایت فقیه ندارد و پس از رای مجلس وانفاذ شورای نگهبان ، هیچ مقامی حق رد آن را ندارد، و دولت در اجرای آن باید بدون هیچ ملاحظه ای اقدام کند. و با تشخیص دو سوم مجلس شورای اسلامی که مجتمعی ازعلمای اعلام و مجتهدان و متفکران و متعهدان به اسلام هستند، در موضوعات عرفیه که تشخیص آن با عرف است ، با مشورت از کارشناسان ، حجت شرعی است که مخالفت باآن بدون حجت قویتر خلاف طریقه عقلاست. چنانچه تغییر احکام اولیه، با شک درموضوع و عدم احراز آن با طریقه عقلا مخالف است . دولت جمهوری اسلامی که متصدی اداره کشور است و در هر پیشامدی موظف است اقدام مقتضی نماید، در وضع کنونی بدون کمک ملت، توانایی رفع تمام گرفتاریهارا ندارد و برای اداره نظام جمهوری و دفاع از دشمنان مهاجم و رفع مشکلات جنگ که حجم آن بسیار عظیم است ، احتیاج به کمک دارد

" (صحیفه امام ج17ص 321 )

*در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، شورای نگهبان را تایید کرده ام

...از تحمل زحمات و رنجهای شما تشکر می کنم. شما توقع نداشته باشید که مورداهانت واقع نشوید. همه می دانید تا کسی کاری انجام ندهد کسی به او توهین نمی کند.توهین برای کسانی است که می خواهند زنده باشند. هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم . باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کاری نداشته باشیم که چه کسی ازاین کاری که برای خدا می کنیم خوشش می آید و یا چه کسی بدش می آید. من در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، مجلس و شورای نگهبان را تایید کرده ام. ما باید دست دردست یکدیگر بگذاریم تا یک کشور اسلامی درست کنیم . امروز تبلیغات علیه من و شما نیست ، تبلیغات علیه اسلام است. اگر ما با اسلام کاری نداشتیم کسی با ما بد نبود. امروز امریکا و شوروی را که آن قدر در دنیا فساد می کنندکسی محکوم نمی کند، ولی تمام محکومیتها مال ماست . در دنیا تنها ایران است که موردسئوال است ؛ ولی اگر ما وحدت خودمان را حفظ کنیم و همصدا و همجهت باشیم از هیچ چیز نباید بترسیم . مهم این است که با هم خوب باشید و تصمیم داشته باشیم که مستقل...

(صحیفه امام ج 17ص441)

*افرادی که نظر شورای نگهبان موافق میلشان نباشد دست به شایعه افکنی می‌زنند

...چنانچه مشاهده می شود پس از انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی ، افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تایید بعضی حوزه ها موافق میل شان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان - ایدهم الله تعالی - را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی ها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذشتن سالی چند ازانقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال ، بی توجه به نتایج ناروا و اسف بار آن باشد. معلوم نیست در صدر مشروطیت در دوره اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم. من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است . همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم واردمی شود و در آخر، رژیمی را ساقط می نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین ، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرت ها و ابرقدرت هاست وفادار باشیم.

(صحیفه امام ج17ص431)

*شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است

شورای نگهبان، موردتایید اینجانب می‌باشند شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، موردتایید اینجانب می باشند. و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است . و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند. البته توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد ومعلوم است آقایان با تعهدی که دارند تحت تاثیر هیچ جوی واقع نمی شوند. ان شاءالله موید باشند.

(صحیفه امام ج19ص155)

 

*نهاد شورای نگهبان به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد

ولایت فقیه و حکم حکومتی از احکام اولیه است. نهاد شورای نگهبان همیشه موردتایید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد. این نهاد باید همیشه بابیداری و هوشیاری در خدمت به اسلام و مسلمین کوشا باشد.

(صحیفه امام ج20ص457)

 






تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 8:8 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
نگاهی به ادعاهای اخیر مدیرکل آژانس علیه برنامه هسته‌ای ایران
وقتی آمانو آژانس را به بازتاب‌دهنده منافع قدرت‌ها بدل می‌کند

آمانو ثابت کرده است سخنانش بازتاب منافع قدرت‌های غربی است و تنها این منافع را پشت رنگ و لعاب فنی گزارش‌های آژانس پنهان می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: وقتی آمانو آژانس را به بازتاب‌دهنده منافع قدرت‌ها بدل می‌کند

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از ابتدای حضور خود در این نهاد بین‌المللی، آن را به ارگان انتشار مواضع قدرت‌های بزرگ علیه ایران تبدیل کرده و بنابر اسناد ویکی‌لیکس، خود را در تطابق با مواضع واشنگتن علیه ایران می‌داند، اخیرا بار دیگر در شبهه‌پراکنی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان، از احتمال وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران سخن گفته است.

طی ماه‌های اخیر، آمانو همواره از مساله بازدید از سایت نظامی پارچین در جنوب شرقی تهران به عنوان یک ابزار اعمال فشار علیه تهران استفاده کرده است. عمده اطلاعات آمانو در قبال پارچین همان مسائلی است که موسسه تحت امر «دیوید آلبرایت» آنها را بر اساس یک‌سری عکس‌های ماهواره‌ای از این سایت نظامی منتشر کرده است. آمانو اخیرا هم در مصاحبه‌هایش و هم در گزارش‌های فصلی آژانس، صراحتا به موضوع پارچین اشاره داشته است و اظهار نگرانی می‌کند که دیر شدن دسترسی به این سایت نظامی می‌تواند توان آژانس را در راستی‌آزمایی کاهش دهد. این بدان معناست که آمانو عملا در حال زمینه‌چینی برای آن است که حتی اگر ایران درهای پارچین را شبانه‌روز به روی بازرسان آژانس بازبگذارد، باز هم ادعا کند که آژانس قادر به راستی‌آزمایی نبوده است.

آنچه شایسته مداقه است این است که ادعاهای اخیر آمانو در قبال احتمال وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته‌ای ایران به دلایل متعدد قابل رد کردن هستند.

اولا، آژانس تاکنون در هیچ‌یک از گزارش‌های دوپهلوی خود نتوانسته است ثابت کند که انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران رخ داده است. هرچند آمانو در گزارش‌هایش تلاش کرده نتیجه‌گیری مشخصی به نفع برنامه هسته‌ای ایران نداشته باشد اما تردیدی نیست که چیزی که مدعای اخیر آقای آمانو را اثبات کند نیز در هیچ‌یک از گزارش‌های آژانس وجود ندارد.

آمانو مدیر کل یک نهاد فنی – حقوقی بین‌المللی است و طبعا باید بر اساس ادله روشن سخن بگوید. اینکه وی در گزارش‌های خود موفق به اشاره به هیچ سندی در مورد این مدعا نشده است، نشان می‌دهد که دلیل روشنی بر آن ندارد.

ثانیا، جمهوری اسلامی ایران به‌طور مطلق با بازدید از پارچین مخالفت نکرده است بلکه تاکید کرده که این بازدیدها باید در چارچوب یک توافق کلان یا همان مدالیته صورت پذیرد.

بدون وجود یک طرح کلان و روشن، بازدید از پارچین فایده خاصی ندارد چرا که راه بر ادامه بهانه‌جویی‌های آژانس باز خواهد ماند؛ همان‌طور که قبلا نیز دو بازدید از پارچین صورت پذیرفته و امروز باز هم آژانس در خصوص پارچین به ایران اتهام وارد می‌کند.

ثالثا، پارچین یک سایت هسته‌ای نیست و در حوزه مسوولیت‌های آژانس نمی‌باشد. آنچه آژانس را به ابراز نگرانی در خصوص این پایگاه نظامی واداشته، اطلاعات شبه‌جاسوسی موسسات غربی است. این بدان معناست که آمانو شان یک نهاد بین‌المللی را در حد یک دنباله‌روی ساده اطلاعات جاسوسی آژانس‌های غربی و صهیونیستی پایین آورده است.

رابعا، متاسفانه یکی از امور تعجب‌آوری که از مدیر کل آژانس دیده شده است، افشای اطلاعات حساس و محرمانه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که هم غیر قانونی و هم غیر اخلاقی است. چنین اقداماتی نشان می‌دهد که یک نهاد بین‌المللی به محل جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی تبدیل شده است، آن هم در شرایطی که برنامه هسته‌ای ایران مستمرا از سوی برخی رژیم‌ها مورد تهدید نظامی قرار می‌گیرد و دانشمندان هسته‌ای ایران علنا توسط سرویس‌های جاسوسی غربی – صهیونیستی ترور می‌شوند.

خامسا، گزارش اخیر آژانس که تحت عنوان گزارش GOV/2012/9  منتشر شده است، نشان می‌دهد که اجرای موافقتانمه پادمان بدون هیچ‌گونه قصور یا ابهامی در ایران جریان دارد.  در بند 9 این گزارش تصریح شده است که ایران 15 موسسه هسته‌ای و 9 مکان خارج از موسسات را اظهار نموده است و آژانس هم در این موسسات به اجرای پادمان نظارت دارد.

همچنین تصریح شده است که کلیه مؤسسات هسته‌ای ایران تحت پادمان آژانس قرار دارند (بند9)، به‌ویژه کارخانجات غنی‌سازی (بندهای 27-10)، رآکتور تحقیقاتی آب سنگین (بندهای 31-30) رآکتور تحقیقاتی تهران (TRR) (بندهای 29 و 48)، موسسه تولید رادیوایزتوپ (بند 29)، کارخانه تولید اورانیوم (UCF) و کارخانه ساخت سوخت (بندهای 39-33)، نیروگاه هسته‌ای بوشهر (بند49)، آزمایشگاه چند منظوره تحقیقاتی جابرابن حیان (JHL) (بند 46).

در بندهای 13 و 17 این گزارش اذعان شده است که آژانس قادر بوده‌است که راستی‌آزمایی انبارگرادنی سالیانه را در موسسات غنی‌سازی نطنز بعمل آورده و تایید نماید که نتایج حاصله با اظهارات ایران مطابقت دارد. آژانس همچنین قادر به نمونه‌برداری از مؤسسات هسته‌ای ایران جهت راستی‌آزمایی اظهارنامه‌های ایران بوده است.

چنین مستنداتی نشان می‌دهد که ایران در تطابق با موافقتنامه پادمان در حال فعالیت هسته‌ای است و بنابراین اظهارات آقای آمانو فاقد مستندات لازم هستند.

* فرجام

اظهارات اخیر آقای آمانو، خودبخود انسان را به‌یاد سخنان «کنث والتز»، نظریه‌پرداز مشهوری می‌اندازد که روز سیزدهم ماه جاری میلادی دار فانی را وداع گفت.

والتز بر این باور بود که نهادهای بین‌المللی سرانجام در راستای منافع قدرت‌های بزرگ عمل می‌کنند و یا به عبارت دیگر، بازتاب منافع آنها هستند، نه موجوداتی مستقل که بتوانند حافظ صلح و امنیت بین‌المللی باشند.

آقای آمانو ثابت کرده است که سخنانش بازتاب منافع قدرت‌های غربی است و تنها این منافع را پشت رنگ و لعاب فنی گزارش‌های آژانس پنهان می‌کند.

 






تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 7:56 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

دوستانتان با خنده شما را یک ضد اجتماع می نامند. ممکن است شما فردی باشید که همیشه حوصله ی مهمانی و تفریح نداشته باشید، دوست دارید بعد از کار به جای بیرون رفتن با دوستان خیلی زود به خانه بروید و به ندرت دوستانتان را به خانه دعوت می کنید. احتمالاً از شلوغی و ازدهام مردم بیزار هستید، عادت ندارید در گفتگوها شرکت کنید و اکثر اوقات ترجیح می دهید که تنها باشید. پس باید تصدیق کنید که: شما گوشه گیر و از اجتماع گریزان هستید.

این اختلال شخصیتی انواع گوناگونی دارد. ضد اجتماع بودن یکی از انواع بیماری های روحی به حساب می آید.

ضد اجتماعی چه نوع اختلال شخصیتی است؟

ضد اجتماع بودن یکی از انواع بیماری های روانی است که در آن فرد نسبت به حقوق دیگران و قانون ها و انتظارات جامعه بی اهمیت است. اصطلاح دیگری که برای این بیماری استفاده می شود، اجتماع ستیز یا جامعه زده است.

رفتار بیماران جامعه ستیز مانند رفتار جنایتکاران است، اما این افراد خشونت کمتری دارند و خطرناک نیستند.

این خصوصیات در این بیماران معمولاً قبل از 15 سالگی با رفتارهایی که از نظر اجتماعی قابل قبول نمی باشند آشکار می شود. فردی که در کودکی عادت به کندن پرهای پروانه داشته یا دم گربه همسایه را آتش می زده، بعدها در بزرگسالی به عنوان فردی که مبتلا به اختلالات شخصیتی ضد اجتماعی است شناخته می شود. این بیماری در مردان بیش از زنان دیده می شود (3% از مردان در مقایسه با 1% از زنان)، و علل این بیماری هنوز از نظر پزشکی شناخته نشده است.

علل این بیماری

مشخص کردن اینکه چه افرادی ممکن است به این بیماری دچار شوند کار دشواری است—البته دلایل و شواهدی است که ثابت می کند عوامل ژنتیکی یا مورد سوء آستفاده قرار گرفتن در دوران کودکی در این مسئله تاثیرگذار است.

با وجود اینکه فقط یک پزشک روانشناس می تواند به درستی مشخص کند که فردی به این بیماری مبتلا هست یا خیر، ما در اینجا به چند راه شناسایی این بیماری اشاره می کنیم.

علائم این بیماری

این بیماری علائم و نشانه های بسیاری دارد. در اینجا سوالاتی هست که می توانید از خود بپرسید تا ببینید آیا شما هم یکی از قربانیان این بیماری می باشید یا خیر.

آیا فردی تکانشی هستید؟

بسیاری از ما افرادی با شوق و ذوق، بی پروا و خود جوش هستیم. ممکن است یک جفت کفش گلف بخریم با وجود اینکه توانایی خرید آن را نداریم. اما اینکه کارت اعتباری دوستتان را بدون هیچ شک و تردید از جانب خودتان بدون اجازه او بردارید و خرید کنید حرف دیگری است. گرفتن تصمیماتی فوری و بی ملاحظه، بدون در نظر گرفتن قوانین اجتماع یا احساسات افراد دیگر، و قدرناشناسی به جای سپاس از دیگران همه علائمی از این بیماری می باشد.

آیا خشن و متجاوز هستید؟

همه ما گاهاً دچار عصبانیت می شویم، اما اگر هنگام عصبانیت حالت تهاجم و خشونت شدید به شما دست می دهد، سعی کنید عکس العمل های خود را بیشتر بررسی کنید. عصبانیت و خشونت بیش از حد، حالت تهاجم به افراد و اقدام به کتک کاری و ناتوانی برای تحمل سختی ها همه نشانه این هستند که عصبانیت شما غیر قابل کنترل است.

آیا همیشه افراد دیگر را متهم می کنید؟

ممکن است یکی از همکارانتان کارهایی انجام دهد که شما را بیازارد، اما اگر فردی هستید که دائماً دنبال کسی می گردید که خطاها و شکست های خود را گردن او بیندازید و مسئولیت کارهای خود را قبول نمی کنید، دچار مشکل روانی جامعه گریزی هستید. خودخواه بودن و اینکه همیشه فکر کنید در همه موارد حق با شماست نیز می توانند علائم دیگری از این مشکل روانی باشند.

آیا معمولاً با قانون مشکل دارید؟

اگرچه ممکن است تا به حال دستگیر نشده باشید، اما قانون شکنی یکی دیگر از علائم جامعه ستیزی است. منظور ما قانون شکنی هایی مثل پارک ممنوع و اینها نیست، اما اگر فردی هستید که برای قانون های اجتماعی ارزشی قائل نیستید و آنها را تحقیر می کنید، جزء افراد جامعه ستیز هستید.

آیا دروغ می گویید؟

ممکن است اینکه خود را با اسم ها و هویت های دیگر در چت روم ها معرفی کنید یا به فرزندتان بگویید که پری دندان وجود دارد اشکالی نداشته باشد، اما زمانی که مرز بین دروغ و حقیقت برایتان از بین برود، و حقه بازی و دروغ به شکل عادت در بیاید، باید گوش به زنگ باشید.

آیا فردی بی ملاحظه هستید؟

آیا پدر و مادر یا همسری سهل انگار و بی ملاحظه هستید؟ بی رحمی، ستمگری و بی اعتنایی نسبت به امنیت و سلامت خودتان و دیگران علائم دیگری از ابتلا به این مشکل روانی می باشد.

آیا از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنید؟

ممکن است اگر کار اشتباهی انجام دهیم، دچار عذاب وجدان شویم. همه ی ما برایمان پیش آمده است که فراموش کنیم وسائل دیگران را به آنها برگردانیم، اما اگر فردی هستید که بدون قصد پس دادن چیزی از دیگران وسایلشان را قرض می گیرید، دچار این مشکل روانی هستید.

آیا می توانید مدتی طولانی نسبت به کسی یا چیزی متعهد باشید؟

برای افراد جامعه گریز برقراری ارتباط با دیگران کاری بسیار ساده است، اما به ندرت پیش می آید که این افراد بتوانند مدتی طولانی این رابطه را با کسی حفظ کنند. برای این افراد دوستی، عشق و ازدواج همه به صورت کوتاه مدت معنا و مفهوم دارند. برای همه ی ما تا به حال پیش آمده است که در انتخاب دوست یا کار اشتباه کرده باشیم، اما اگر شما فردی هستید که مداوماً کار خود را عوض می کنید یا نمی توانید با کسی برای مدتی طولانی بمانید، احتمالاً فردی جامعه گریز هستید.

آیا فردی دغل باز هستید؟

نفوذ و قدرت کلام در محافل اجتماعی، کار یا برخورد با دوستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگرفردی هستید با جذابیتی صرفاً ظاهری و کسی هستید که هدفتان استفاده از دیگران برای منفعت خودتان است، دغل باز هستید. اگر فردی هستید که پیوسته دنبال استفاده از دیگرانید احتمالاً با این مشکل روانی دست به گریبان هستید.

آیا خودخواه و مغرورید؟

البته مهم است که گاهی خودتان را اول از هر چیز قرار دهید و برای دفاع از حقوقتان بجنگید. اما اگر همیشه به فکر احساسات و نظرات خود هستید و برای احساسات و نظرات دیگران ارزشی قائل نیستید، احتمالاً فردی جامعه ستیزید.

راه حل مشکل شما

با پزشکتان مشورت کنید

متخصصین روانشناس معتقد هستند که اگر شما سه یا تعداد بیشتری از این علائم را در خود مشاهده کردید، احتمالاً مبتلا به مشکل جامعه گریزی هستید. اگر این رفتارها را در خود مشاهده می کنید حتماً با پزشک مشورت کنید. اگر این علائم را در دوستی مشاهده کردید او را مجبور کنید که دنبال درمان های پزشکی برود و اگر از این کار سر با زد خود را از زندگی او خارج کنید.

روان درمانی کنید

روان درمانی راهی برای کنترل اضطراب و نگرانی ها، برطرف کردن خشونت و عصبانیت ها و ایجاد رفتاری پخته تر، مسئولانه تر و اجتماعی تر در مقابل دیگران است. به شما کمک می کند تا با ترس و ناامیدی نیز کنارآمده و حد و حدودها را پذیرفته و از زد و خورد بپرهیزید.

دنبال درمان و معالجه باشید

اگرچه راهی قطعی برای معالجه ی این بیماری وجود ندارد، اما داروهای ویژه ای وجود دارد که به شما کمک می کند که این علائم را در خود کنترل کرده و دوباره کنترل زندگیتان را به دست آورید و با مراجعه به پزشکان متخصص می توانید از آنها استفاده کنید.

وارد عمل شوید

زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید آن را با ناراحتی و متهم کردن سایرین و سوء استفاده از افراد بگذرانید. اگر فکر می کنید که با این بیماری دست به گریبان هستید، هر چه سریعتر دنبال درمان آن باشید و با پزشکتان مشورت کنید. سعی کنید دید تازه ای نسبت به دنیای اطرافتان پیدا کنید و رفتارهایتان را تغییر دهید.

روانشناسی - مسائل گوناگون - جامعه ستیزی، یک اختلال شخصیتی






تاریخ : چهارشنبه 92/2/25 | 11:22 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

شخصی که به سمت قسمت روشن زندگی گرایش دارد، نیمه پر لیوان را می بیند نه نیمه خالی آنرا، و باور دارد که چیزهای غیر ممکن را می توان ممکن ساخت، به عنوان یک فرد خوش بین شناخته می شود. لغت خوش بینی از کلمه خوش بین آمده که ریشه آن در لاتین optimum   میباشد که معنای بهینه و آخرین حد مطلوب را می دهد. خوش بینی صرفاً این معنا را القا نمیکند که برخی اهداف دست نیافتنی هستند مگر اینکه شما بیشترین میزان تلاش را از خودتان نشان دهید؛ بلکه خوش بینی یعنی تمام غیر ممکن ها، ممکن هستند، مگر اینکه خلافش ثابت شود. یک ضرب المثل فرانسوی می گوید: "اگر اعتقاد به غیر ممکن بودن چیزی داشته باشید، آنگاه آن مطلب غیر ممکن خواهد شد."

اما چگونه می توان غیر ممکن ها را از میان برداشت؟

اول، خیال پردازی. خودتان را جای کسی بگذارید که دلتان می خواهد، به عنوان مثال رجال با نفوذ سیاسی، یک خواننده و یا هنرپیشه معروف و ثروتمند، یک مخترع یا دانشمند، و یا سردمدار یک تجارت موفق. هیچ گاه از رویا پردازی دست نکشید، چراکه امروزه که در عصری زندگی می کنیم که صحبت از زندگی در کرات دیگر مطرح شده و می توان گفت که قیمت همه چیز بالا رفته؛ یکی از معدود چیزهایی که هنوز مجبور نیستید برای آن بهایی پرداخت کنید، همین خیال و رویا است.

چندین قرن پیش، اسب و کالسکه تنها وسائل حمل و نقل به شمار می رفتند. امکان قدم نهادن به ماه و یا سیارات دیگر، و یا اکتشاف اعماق اقیانوس ها برای تمام مردم دنیا تنها حالت یک معما داشت. ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 92/2/25 | 10:22 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()

وجود خداوند مسئله ای است که برای هزاران هزار سال متمادی، موضوع اصلی بحث اغلب کلاس های فلسفه و الهیات را به خود اختصاص داده است. بیشتر اوقات، بحثها حول محور مفروضات و تعریفات متفاوت می چرخند. فیلسوف هایی هستند که برای تمام طول عمر خود در مورد یک کلمه بحث می کنند، و در نهایت هم به جایی نمیرسند. از استاد فلسفه ای پرسیدند: "کلاست چطور پیش می رود؟" او هم پاسخ داد: "زیاد خوب نیست چراکه زمان حاضر-غایب و خواندن لیست، دانش پژوهان معمولا بر سر وجود و یا عدم وجود خودشان با هم بحث می کنند."

افرادی که بیش از اندازه مشغول کارهای روزمره شده اند، ترجیح می دهند خودشان را درگیر چنین مسائلی نکنند. آنها تصور می کنند که چنین مباحثی تنها به بررسی های آکادمیک محدود می شوند، اما به هر حال فشارهای روزمره زندگی موجب می شوند که ما گاهی به سمت تصمیم گیریهای فیلسوفانه سوق داده شویم. اگر من از شما بخواهم که ثابت کنید در جیب خود 2000 تومان پول دارید، بدون هیچ تعللی، شما با نشان دادن این مبلغ، من را قانع می کنید. انسان ها حتی برای اثبات مفاهیم انتزاعی، باز هم از موارد عملی و عینی کمک می گیرند. به عنوان مثال اگر در مورد صداقت یک شخص از شما سوال کنم، به من چندین مقاله مختلف در مورد صداقت معرفی نمی کنید؛ بلکه مثال هایی را پیش رویم قرار می دهید که نشاندهنده درستکار بودن فرد مورد نظر باشند. تکنیک مناظره اکثر فیلسوفان بر پایه حذف هر گونه شواهد تکنولوژیک استوار می باشد.

هدف این مقاله ارائه مدرکی کاملا منطقی، عملی، و عینی برای اثبات وجود خداوند از منظر علمی می باشد. به این منظور ما چنین پیش فرض هایی را در نظر می گیریم: "بشر وجود دارد، حقیقت وجود دارد، خلقت بشریت حقیقت دارد." اگر شما به ماهیت وجودی خود نیز شک دارید، بنابراین با خواندن این مقاله به جایی نمی رسید و باید پاسخ سوال خود را در جای دیگری جستجو کنید. ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 92/2/25 | 10:13 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
سید حسن نصرالله گفت: کشورهای عربی در طرح اخیر خود امتیازات خطرناکی را به رژیم صهیونیستی دادند و این کوتاه آمدن اخیر اعراب مقابل اسرائیل ننگ تاریخی است. سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت گذشت بیست و پنج سال از فعالیت رادیو نور آغاز شد.

این اولین سخنرانی دبیرکل حزب الله بعد از تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه است.سید حسن نصرالله در این سخنرانی گفت: امروز درباره رسانه، تحولات لبنان، اوضاع فلسطین و حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه صحبت می کنم.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که وظیفه رسانه ها این است که حقایق را منتشر کنند و هرگز نباید خبرهای نادرست را منتشر کند. حتی در جنگ روانی نیز راستگویی نقطه اتکا و قدرت است. ادامه مطلب...




تاریخ : سه شنبه 92/2/24 | 10:22 عصر | نویسنده : طاها تهرانی | نظرات ()
   1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.